شیشه لمینت

شیشه لمینت از شیشه‌ های ایمنی است که در مقایسه با انواع شیشه‌ ها، از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. شیشه لمینت از دو یا چند لایه شیشه تشکیل‌ شده است که در بین هر لایه، طلق PVB قرار می گیرد.
شیشه لمینت تفاوت و شباهت ‌هایی با سایر شیشه ‌ها دارد. در برابر ضربه مقاومت بالایی داشته و در صورت شکسته شدن شیشه لمینت لایه PVB میانی، مانع از پاشیده شدن قطعات خرد شده به اطراف می‌ شود.
لایه PVB به قطعات شیشه شکسته شده چسبیده، آن ‌ها را در کنار هم قرار می‌ دهد و به این ترتیب خطر آسیب و جراحت ناشی از خورد شدن شیشه کاهش پیدا می‌ کند.
شیشه لمینت مانع عبور صدا شده و می ‌توان گفت نوعی عایق صدا است، این شیشه عایق گرما بوده، نسبت به شیشه های معمولی وزن سبکی هم دارد.
شیشه لمینت

قیمت شیشه لمینت

قیمت شیشه لمینت براساس لایه های پی وی بی (PVB) ) که در آن استفاده می شود و متناسب با ضخامت شیشه و لایه های پی وی بی تعیین می شود.
محاسبه قیمت شیشه لمینت به ضخامت آن بستگی دارد، هر چه ضخامت شیشه بیشتر باشد، قیمت لمینت شده با انواع مختلف نیز به همان نسبت افزایش پیدا می کند.
قیمت شیشه لمینت نسبت به شیشه‌ های معمولی بالاتر است، چون در آن از لایه پلیمری استفاده شده و از کیفیت و ایمنی بیشتری برخوردار است. معمولا برای محاسبه قیمت شیشه لمینت ارتفاع، عرض، نوع شیشه لمینت و تعداد میل آن تاثیر گذار است و کرایه حمل و دستمزد نصب را نیز در نظر می گیرند.
عوامل موثر روی قیمت شیشه لمینت لایه‌های شیشه و pvb بین شیشه سکوریت هاست، برای اطلاع دقیق از قیمت روز و مناسب می‌توانید با بخش فروش تماس بگیرید.

شیشه لمینت چیست؟

شیشه لمینت نوع جدیدی از شیشه است و با توجه ویژگی هایی که دارد، از ورود اشعه های غیر مفید خورشید و رنگ پریدگی موکت، فرش و سایر تجهیزات ساختمان جلوگیری می کند.
شیشه لمینت دارای عمر بالایی است و همراه با شیشه های دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرد، از شیشه لمینت به همراه شیشه سکوریت برای افزایش قدرت شیشه استفاده می شود که در پله های شیشه ای کاربرد دارد.
اغلب گمان می کنند که شیشه سکوریت در مقایسه با شیشه ساده در ضخامت یکسان وزن بیشتری دارد در صورتی که این دو نوع شیشه اختلاف وزنی با یکدیگر ندارند.
شیشه لمینت با ضخامت های مختلف از ۶ میلی متر تا ۲۴ میلی متر قابل تولید است و استفاده از آن در فضاهای نزدیک فرود گاهها، صنایع، بزرگراه ها و محل های پر ترافیک ضروری است.
شیشه لمینت یکی از مقاوم ترین شیشه هاست و مانند شیشه میرال برای فروشگاه ها، مغازه ها و بانک ها مناسب است.
شیشه لمینت ساختمان را در برابر نیروی باد محافظت می کند و عملکرد مناسبی در محیط مرطوب داشته و همچنین شفافیت و زیبایی خاصی در نمای ساختمان و پارتیشن شیشه ای ایجاد می کند.
قیمت شیشه لمینت

کاربرد شیشه لمینت

کاربرد شیشه لمینت به عنوان یک محصول ایمن در انواع پروژه‌ها و فضاهایی مانند پاسیو، سرویس بهداشتی، قطعات کنار استخر و حمام تعریف می شود. شیشه ضد گلوله، استفاده در نرده شیشه ای، پله شیشه ای، شیشه بالکن و انواع پارتیشن شیشه ای و همچنین کفپوش شیشه ای در فضاهایی با دکوراسیون مدرن کاربرد شیشه لمینت به شمار می روند.
کاربرد شیشه لمینت برای شیشه جلوی خودرو به‌ عنوان ضد گلوله، محصولی مقاوم در برابر ضربه و شکستگی است، برای استفاده در درب‌ها و پنجره‌ها نیز مناسب است.
کاربرد شیشه لمینت متفاوت است ولی نوعی از آن که دارای دوام کمتری نسبت به سایر شیشه ها دارد، شیشه لمینت مات شده است که با اضافه کردن یک ماده به داخل شیشه خاصیت مات شونده را به آن داده اند.
یکی دیگر از کاربردهای شیشه لمینت استفاده از آن برای درب‌ ها، کف آکواریوم و به‌ عنوان صفحه مانیتور و گوشی است.

تفاوت شیشه لمینت و سکوریت

تفاوت شیشه لمینت و سکوریت در وزن شیشه سکوریت است که نسبت به شیشه معمولی بیشتر و از شیشه های لمینت کمتر است.
تفاوت شیشه لمینت و سکوریت این است که شیشه لمینت دو شیشه تخت و لایه PVB، نسبت به شیشه سکوریت و ساده تک جداره سنگین تر است اما در مقایسه با شیشه سکوریت دوجداره و شیشه فلوت دوجداره اختلاف وزن کمی دارد.
تفاوت شیشه لمینت و سکوریت این است که شیشه سکوریت محدودیت رنگ در تولید دارد و به صورت شیشه سند بلاست شده و طرح دار تولید می شود و در صورت آسیب دیدن به تکه های بسیار ریز تقسیم می شود که آسیب و جراحتی را به وجود نمی آورد.
تفاوت شیشه لمینت و شیشه سکوریت ایمنی بیشتر در زمان شکسته شدن است. در مراحل حرارت ذوب‌ شده و پس از قالب ‌گیری از طریق فرآیند خنک‌ کننده، سرد می ‌شود که سرعت سرد شدن در میزان مقاومت آن تأثیر مستقیم دارد.
شیشه لمینت و سکوریت نشکن هستند و هردو امنیت بیشتری را در زمان شکستگی فراهم کرده، خطرات کمتری دارند که در این مورد تفاوت ندارند.
شیشه لمینت تا 99 درصد در برابر اشعه UV مقاوم است، در انواع ضخامت و رنگ ارائه شده با لایه‌ های منحصربه‌ فرد، حدود 95٪ از نور ماورا بنفش مضر را کاهش می ‌دهد.
شیشه لمینت

شیشه لمینت رزین

شیشه لمینت رزین با فناوری و طی فرآیندی از مقاومت فیزیکی بالایی برخوردار می شوند این شیشه ها با تکنولوژی خاصی تولید می شوند.
مهمترین عاملی که موجب می شود شیشه لمینت در مقابل هرگونه ضربه یکپارچی خود را حفظ کرده و به تکه های ریزبرنده تبدیل نشود استفاده از طلق های مخصوصی است که بین دولایه شیشه قرار می گیرد.
در شیشه لمینت رزین این طلق ها با فرآیند حرارتی داخل دستگاه های اتوکلاو موجب چسبندگی دولایه شیشه به هم می شود و در روش جدید تولید با استفاده از ماده رزین است.
تولید کنندگان شیشه های لمینت رزین به راحتی و در فضای کارگاهی کوچک می توانند با استفاده از ماده رزین شیشه لمینت با کیفیت و ارزان تولید کنند.
تولید کننده پنجره دو جداره می تواند به راحتی هر نوع شیشه لمینت را با استفاده از ماده رزین در ضخامت های مورد نظر تولید کند.

شیشه لمینت رنگی

شیشه لمینت رنگی برای زیباتر شدن نمای شیشه ای کاربرد دارد و از آن در فضاهای مختلف و بخش های دلخوته خانه ها براساس نیاز و سلیقه استفاده می شود.
از شیشه لمینت رنگی به دلیل جذابیت و زیبایی که دارد، علاوه بر نمای ساختمان، در ساخت دکوراسیون داخلی خانه نیز استفاده می شود.
شیشه لمینت طرح دار نوعی شیشه لمینت رنگی است که با استفاده از فناوری لمینت اجسام بین شیشه ساخته می شوند و دارای تنوع بسیار بوده، معمولا از آن ها برای زیبا سازی فضای داخل خانه استفاده می شود.
کاربرد شیشه لمینت رنگی به عنوان شیشه‌ ضد گلوله، ضد سرقت، ایمن در مقابل زلزله، بانک‌ها، بیمارستان‌ها، استخرها، نورگیرها و کف شیشه‌ ای است. استفاده از شیشه لمینت رنگی به عنوان شیشه‌ های عایق صوتی، درب ‌های ورودی، دکوراسیون داخلی و پنجره ساختمان‌ های تجاری و مسکونی رایج است.
شیشه لمینت رنگی سه خصوصیت عایق حرارتی، پایین آوردن آلودگی صوتی و امنیت را به طور همزمان دارد.
قیمت شیشه لمینت

شیشه لمینت دوجداره

شیشه لمینت دوجداره برای کاهش صداهای مزاحم و ایمنی بیشتر استفاده می شود و پرت انرژی کمتری به همراه دارد.
بهتر است شیشه لمینت دوجداره با PVB و دستگاه اتوکلاو عملیات لمینت سازی در آن صورت گرفته باشد و توسط رزین لمینت نشده باشد.
شیشه لمینت دوجداره از شیشه لمینت با ضخامت 3 تا 5 میلی متری تشکیل می شود، این ضخامت به محل و نوع استفاده نیز بستگی دارد.
در مدل شیشه لمینت دوجداره برای عایق کردن گاهی از چند لایه شیشه یا طلق نیز می توان استفاده کرد.
از مزایای شیشه لمینت دوجداره می توان به ایمنی، عایق در برابر انواع آلودگی اشاره کرد که هرچه ضخامت بیشتر شود این مزایا کاربردی تر خواهد بود.

شیشه لمینت شده چیست؟

شیشه لمینت کریستال نوعی شیشه لمینت شده است و کریستال شیشه ای شفاف و کاملا خالص است، کاربرد این نوع شیشه ها بیشتر در جواهر فروشی ‌ها است.
کریستال شیشه لمینت شده وارداتی بوده و معروف ترین آن کریستال بلژیکی است. شیشه ‌های کریستالی بسیار شفاف بوده و در دکوراسیون داخلی هتل ‌ها، فروشگاه ها، نمای برج‌ ها، بانک‌ و موزه‌ ها نیز و منازل مسکونی به کار می رود.
شیشه لمینت نشکن نوع دیگری از شیشه لمینت شده است که در اثر فرآیند حرارت دیدن با دمای بالا و حرارت صورت می گیرد.
شیشه لمینت نشکن در نماهای شیشه ای مرتفع به دلیل امنیت بالا استفاده می شود وهنگام شکستن لایه میانی آن مانع از خرد شدن و ریختن از ارتفاع بالا خواهد شد.
شیشه لمینت شده نشکن ظاهری زیبا دارد و ظرافت خاصی به ساختمان ها می بخشند. به دلیل مقاومت بالا، عایق صدا و حرارت، این شیشه ها در کف و نمای فضاهای شهری کاربرد دارند.
از کاربرد دیگر شیشه لمینت شده نشکن می توان به استفاده در تفکیک فضاها و ساخت نوعی پارتیشن در بخش های مختلف ساختمان اشاره کرد.

شیشه لمینت سقف

شیشه لمینت سقف بیشتر برای تزئین ساختمان و کاربری دکوراتیو دارد و می تواند برای ايجاد طرح، الگو، بافت، رنگ و حتی مات کردن مورد استفاده قرار بگیرد.
شیشه لمینت سقف بیشتر برای استفاده در فضاهای مشخص و خاص است و می توان گفت از دسته شيشه های دكوراتيو محسوب می شود.
از شیشه لمینت سقف می توان برای پنل های پنجره دوجداره يا شيشه سكوريت و لمينت رنگی به شکل ویترای، اسيدكاری، فيوز گلس، استين گلس، تيفانی، سندبلاست و ديگر تكنيك ها استفاده كرد.
با توجه به مزيت ها و زیبایی شيشه در ساختمان سازی و به خصوص در نمای آن، از شيشه رنگی و نقاشی شده به شکل شیشه لمینت سقف استفاده کرد.
به كارگيری شیشه لمینت سقف دكوراتيو به صورت كلی يا جزیی تاثیر فراوانی روی نمو ظاهر ساختمان گذاشته و جلوه هنر معماری را دوچندان می کند.

شیشه لمینت نرده

شیشه لمینت نرده با جزئیات مختلف شیشه طراحی و اجرا می شود و از نظر اصول مهندسی نرده شیشه ای باید به صورت لمینت اجرا شود که در ضخامت های مختلف از ترکیب شیشه بهره می برند.
شیشه لمینت نرده با انواع ضخامت ها به صورت 6+6 لمینت سکوریت، 10+10لمینت سکوریت، 16میل سکوریت و 8+8 لمینت سکوریت با طلق PVB152 اجرا می شود.
در فضاهایی که نور محیط و زیبایی پارامترهای موثر طراحی داخلی است از شیشه لمینت نرده استفاده می شود که این نرده ها در برخی اماکن تفریحی، توریستی و اقامتی کاربرد دارد.
انواع نرده شیشه ای از جمله نرده شیشه ای فیکس پوینت، نرده شیشه ای اکسپوز و نرده شیشه ای اسپیگت با شیشه لمینت طراحی و اجرا می شود.
در ساخت این نوع نرده شیشه لمینت با پایه ای از پروفیل های آلومینیومی و بست های اسپایدری یا فریم های U شکل از جنس آلومینیومی و دو پایه استیل سوزنی شکل به کار می رود.
شیشه لمینت نرده

شیشه‌های لمینیت و امنیتی

شیشه لمینت با استفاده از فرایندهای ایمنی سازی از قبیل فیلم گذاری و یا استفاده از رزین های مخصوص لایه گذاری میشود این لایه ها، پیوستگی شیشه را در هنگام شکست حفظ نموده که ضریب ایمنی بالاتری نسبت به شیشه های معمولی دارد .
شیشه لمینت کشسان بوده و مانع از خرد شدن به قطعات درشت و برنده شده و از آسیب رسانی های شدید و نقص عضو جلوگیری میکند.
از مهمترین ویژگی های شیشه لمینت عایق حرارتی ، مقاومت دربرابر رطوبت، محافظت در برابر UV، کاهش آلودگی صوتی و امنیت بالا میباشند.
کاربرد شیشه های لمینت معمولا در بانک ها، بیمارستان ها، استخرها، نورگیرها، کف شیشه ای و پنجره های ساختمانی میباشد.
نمونه قابل لمس این نوع شیشه ها در شیشه جلوی خودروها بکار گرفته میشود.

برای اطلاع از آخرین قیمت شیشه لمینت و امنیتی همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تلفن : 02155625886

تلفن همراه : 09121437658 – 09122066221

شیشه لمینت