کابینت شیشه ای
مدل های کابینت شیشه ای مدرن
2021-03-09
شیشه پنجره بدون دید از بیرون
2021-03-25
کابینت شیشه ای
مدل های کابینت شیشه ای مدرن
2021-03-09
شیشه پنجره بدون دید از بیرون
2021-03-25

انواع نمای شیشه ای در معماری

انواع نمای شیشه ای

انواع نمای شیشه ای با شفافیت و ایجاد روشنایی بیشتر در ساختمان می تواند جذابیت فراوانی برای معماران داشته باشد.

هنگامی که از ظرافت شیشه در کنار استحکام فلز استفاده شود می توان آثاری مستحکم، ظریف و زیبا  پدید آورد.

سیستم فریم لس یکی از انواع نمای شیشه ای است که شیشه ها با فاصله کمی نسبت به یکدیگر بدون هیچ گونه عنصر اضافی قرار گرفته و فقط با چسب سیلیکون آب بندی می شود.

این سیستم فریم لس بیشترین سطح شیشه روی نما را خواهد داشت و یکپارچگی نما بیشتر خواهد شد.

سیستم های استیک یا لامل یکی دیگر از انواع نما است که قیمت مناسب دارد و برای پروژه های با زیربنای متوسط و کمی بیشتر از آن گزینه ایده آلی است.

جدیدترین و کامل ترین سیستم در نماهای شیشه ای سیستم یونیتایز است و تفاوت این سیستم نسبت به سایر سیستم ها آماده شدن آن در کارخانه و قرارگیری روی نما به صورت پازل است.

نمای شیشه ای

نمای شیشه ای خارجی ساختمان

نمای شیشه ای خارجی ساختمان علیرغم زیبایی، مشکلاتی مانند کثیف شدن آن به ویژه در فصل ‌هایی که با بارش باران همراه است و هزینه ‌های جانبی ساختمان را نیز افزایش می‌ دهد.

این نوع نما موجب جداسازی فضای بیرونی از فضای درونی ساختمان می شود و همچنین استفاده از روشنایی روز و عایق برای کنترل حرارت، صدا و اشعه ماورا بنفش را فراهم می کند.

برای انتخاب نوع شیشه، ابتدا باید شرایط محیطی را بررسی کرد، به عنوان مثال شرایط آب و هوایی و سرما  یا گرمای شدید.

برای طراحی نمای ساختمان بهتر است با توجه به نوع کاربری بنا، موقعیت قرارگیری و جغرافیایی منطقه بهترین نوع شیشه را انتخاب کرد.

نمای شیشه ای

نمای شیشه ای داخلی ساختمان

انواع نمای شیشه ای داخلی ساختمان می تواند عنصر ویژه ای برای دکوراسیون داخلی باشد. امروزه انواع نما عبارتند از فریم لیس، اسپایدر، کرتین وال و نمای دو پوسته شیشه ای.

نماهای تمام شیشه به علت ضریب هدایت حرارتی زیاد باعث مصرف زیاد انرژی برای تامین گرمایش و سرمایش و در مجموع باعث اتلاف انرژی می ‌شوند.

نمای ساختمان های مدرن در معماری باعث می شود تا فضای اطراف ساختمان بر بخشی از سطح ساختمان منعکس شود و بزرگتر نشان داده شود.

این روزها پوشش سطوح بزرگ یا کوچک فضاهایی مانند اتاق نشیمن با یک دید باز و… با شیشه انجام می شود و طراحی داخلی با استفاده از شیشه دست دکوراتورها را باز گذاشته است.

نماهای دیواری و آتریم ها درواقع ترکیب باکیفیت، طرح های مختلف و انعطاف پذیر از شگفت انگیزترین خانه های معاصر با نمای شیشه ای محسوب می شوند.

مزایای نمای شیشه ای

از مزایای نمای شیشه ای می توان به صرفه جویی در مصرف انرژی برق و جلوگیری از هدررفت گرما در طول روز به دلیل تابش نور خورشید اشاره کرد.

بهره مندی از چشم انداز بیرونی برای کاربران، کاهش آلودگی های صوتی، ایجاد تهویه مطبوع برای فضاهای داخلی و سرعت در اجرای نما سایر مزایای نمای شیشه ای محسوب می شود.

مقرون به صرفه بودن از لحاظ اقتصادی و کاهش وزن ساختمان نیز مزایای قابل توجهی است. شیشه های دوجداره از رایج ترین انواع شیشه است که در طراحی نما کاربرد دارد.

بسته به نوع شرایط محیطی شما می توانید از شیشه های دوجداره برای صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه ها استفاده کنید.

شیشه دوجداره عایق سرما و گرما و صدا بوده و برای محیط های پر سر و صدا کاربردی است. میزان این تاثیر می تواند با افزودن لایه های پلی وینل برای نمای ساختمان فرودگاه، بیمارستان و هتل مفید باشد.