بلوک شیشه ای چیست؟
2021-02-04
شیشه کریستال
شیشه کریستال و کاربرد آن
2021-02-25
بلوک شیشه ای چیست؟
2021-02-04
شیشه کریستال
شیشه کریستال و کاربرد آن
2021-02-25

انواع شیشه دوجداره در ساختمان

انواع شیشه دوجداره

انواع شیشه دوجداره در نمای ساختمان و دکوراسیون ‌های داخلی بسیار مورد توجه طراحان و معماران قرار دارد. شیشه‌ ها می توانند علاوه بر تامین نور محیط، باعث ارتباط بصری داخل ساختمان با محیط بیرونی شوند.

شیشه های دوجداره با رنگ ‌های متنوعی از شیشه‌ در بازار وجود دارد که در بین رنگ ‌های تولید شده، شیشه دوجداره دودی برای پنجره‌ ها بسیار پرطرفدار است.

در برخی فضاها بهتر است از شیشه های دوجداره ساده یا شفاف استفاده کرد، اما در سایر فضاها که نیاز به رعایت حریم خصوصی است،  برای جلوگیری از دید داشتن و ورود نور کمتر در داخل ساختمان، از شیشه دودی یا رنگی استفاده شود.

انواع شیشه دوجداره شامل ساده که از دوجداره شیشه فلوت ساده تشکیل‌ شده است و شیشه دوجداره رنگی که از یک جداره رنگی و یک جداره ساده تشکیل ‌شده است.

شیشه دوجداره سکوریت و لمینت نیز انواع دیگر شیشه دوجداره هستند که برای فضا‌های پرتردد کاربرد دارد. شیشه دوجداره لمینیت هم در نمای ساختمان یا برج مصرف می شود.

شیشه دوجداره صنعتی

شیشه دوجداره دکوراتیو

شیشه دوجداره دکوراتیو دارای مدل ‌های مختلف، طرح‌ ها و نقش های گوناگون و زیبایی است و بیشتر با رنگ ‌های سفید و طلایی ارائه می شود.

برای داشتن سبک معماری و دکوراسیون داخلی مدرن یا کلاسیک می توان به اجرای انواع طرح و شکل ‌های هندسی پرداخت و فضایی چشمگیر و شیک ایحاد کرد.

شیشه دکوراتیو دوجداره کاربردهای زیادی دارد و در تولید و ساخت انواع مختلفی از پنجره ها، درب های ورودی و خروجی یا حتی کابینت های آشپزخانه استفاده می شود.

شیشه دکوراتیو دوجداره با تلفیقی از معماری سنتی و کلاسیک فضای خاص و منحصر به فردی را در خانه یا محل کار خلق می کند.

طرح دلخواه با این نوع شیشه شما را نگران نظافت و گرد و غبار داخل آن نکند، طرح و نقش مورد نظر خود را سفارش داده و از هنرنمایی دکوراتورها بهره ببرید.

شیشه دوجداره دکوراتیو

شیشه دوجداره رفلکس

شیشه دوجداره رفلکس از یک جداره ساده و یک جداره شیشه رفلکس ساخته می شود که جداره شیشه رفلکس باید به طرف بیرون قرار گیرد.

شیشه های رفلکس از عبور نور شدید خورشید جلوگیری می کنند ولی داخل ساختمان را تاریک کرده و در شب داخل ساختمان نمایان است.

این نوع شیشه دارای مزایا و معایبی است؛ مثلا عدم دید داخل ساختمان در روشنایی روز، زیباسازی و هماهنگی نمای ساختمان با پنجره ها و جلوگیری از ورود گرمای نور خورشید در تابستان.

کاهش نور فضای داخلی ساختمان و تغییر رنگ فضای بیرونی از دید ناظر معایب استفاده از این نوع شیشه محسوب می شود.

شیشه دوجداره رفلکس با رنگ های سبز، صورتی، دودی، آبی، طلایی، نقره ای و برنز در بازار موجود است که شیشه دوجداره نقره ای یا سوپر سیلور انتقال نور بیشتری دارد.

شیشه رفلکس نقره ای

شیشه دوجداره تزیینی

انواع شیشه دوجداره تزیینی یا جورجین در زیبایی ساختمان های ویلایی، معماری های خاص و ساختمان های بلند بسیار تاثیر دارد و شامل متریال و ظاهری متنوع است.

ساخت این نوع شیشه با قرار دادن شبکه های تزیینی بین دو شیشه انجام می شود و تنها در حالت شیشه دوجداره ساخته می شود و به صورت شیشه تک جداره یا سه جداره قابل استفاده نیست.

در تمامی بازشو ها و چارچوب هایی که امکان جای گذاری شیشه وجود دارد می توان از شیشه دوجداره تزیینی استفاده کرد. از جمله درب و پنجره هایUPVC ، پنجره آلومینیوم ترمال بریک، پنجره های آهنی یا چوبی.

کاربرد این نوع شیشه در درب های کابینت، درب های ورودی ساختمان، تعویض پنجره های قدیمی و تبدیل به پنجره های مدرن دوجداره بسیار رایج است.

در تولید شیشه تزیینی بهتر است از شیشه های بدون رنگ و ساده استفاده شود تا زیبایی شبکه های تزیینی بین دو شیشه کاملا پیدا باشد.

تنوع رنگ و شکل، عمر طولانی و عدم نیاز به نظافت از مزایای این نوع شیشه است.