جام بالکن شیشه ای تاشو
جام بالکن
2020-10-18
قیمت شیشه حمام
شیشه حمام
2020-10-26
جام بالکن شیشه ای تاشو
جام بالکن
2020-10-18
قیمت شیشه حمام
شیشه حمام
2020-10-26

انواع شیشه مات

انواع شیشه مات درواقع شیشه از جنس شیشه سکوریت هستند که علاوه بر زیبایی مقاومت بالایی دارند و به دلیل متفاوت بودن روش مات کردن هرکدام از این شیشه ها طرح شیشه ها نیز متفاوت است.

یکی از روش های مات کردن سند بلاست کردن شیشه است که می توان طرح های مختلف را روی شیشه ایجاد و آن را به صورت کاملا مات یا نیمه مات درآورد.

یکی دیگر از انواع شیشه مات شیشه اسید شور شده و شیشه ساتینا است به صورت مات شده می باشد و مانند سایر شیشه ها کاربرد خاص خود را دارند.

شیشه تخت، شیشه ایمنی، شیشه چند لایه، شیشه چاپدار، شیشه ضد ضربه و ضد گلوله، شیشه اسپایدر، شیشه خم، شیشه رنگی، شیشه پیرکسی ضد حرارت، شیشه دوجداره، شیشه سکوریت و انواع  شیشه مات با کاربری های گوناگون تولید و عرضه می شوند.

شیشه مات

کاربرد شیشه مات

کاربرد شیشه مات در بیمارستان و حتی فضاهای مسکونی که دید مستقیم وجود دارد، بسیار فراوان است. از شیشه های مات در ساخت پنجره UPVC استفاده می شود.

کاربرد شیشه مات در طراحی و دکوراسیون خانه یا فضاهای کاری نیز وجود دارد. انواع شیشه های تزئینی و دکوراتیو برای زیبایی و تغییر در فضای خانه یا محل کار گزینه های مناسبی هستند.

شیشه برفی یکی دیگر از انواع شیشه مات است که دارای قیمت مناسبی است و کاربرد این شیشه مات برای فضاهایی است که ایمنی و طرح آن اهمیت چندانی ندارد.

کاربرد شیشه مات در ساختمان برای زیباسازی فضا اهمیت فراوانی دارد و روش هایی مانند اسید کاری کردن و رنگ آمیزی شیشه یا نقره کوبی و طلا کوبی شیشه، فیوز گلاس شیشه و تراش روی شیشه برای مات  کردن شیشه است.

شیشه مات

شیشه مشجر

شیشه مشجر نوع دیگری شیشه مات محسوب می شود که معمولا برای حفظ حریم خصوصی و  ایجاد مانع برای دید در ساختمان ها از آن استفاده می شود.

شیشه مشجر در طرح های مختلف تولید و عرضه می شوند. ﺑﺴﯿﺎر ﺗﺮد بوده، ﻣﻘﺎوﻣﺖ ﻣﮑﺎﻧﯿﮑﯽ آﻧﻬﺎ در ﻗﺒﺎل ﻓﺸﺎر و ﺿﺮﺑﻪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺷﯿﺸﻪ ﻫﺎی دیگر ﮐﻤﺘﺮ اﺳﺖ.

ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﺗﺮدی ﺷﯿﺸﻪ مشجر اﻣﮑﺎن ﺷﮑﺴﺖ اﯾﻦ ﺷﯿﺸﻪ در ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﺳﮑﻮرﯾﺖ یا ﻣﻘﺎوم ﺳﺎزی در ﮐﻮره وجود دارد و از ﻧﻈﺮ ﻃﺮاﺣﯽ و ﻧﻮع ﺑﺎﻓﺖ اﯾﺠﺎد ﺷﺪه روی ﺷﯿﺸﻪ ﺟﻮاﺑﮕﻮی ﻫﻤﻪ ﺳﻠﯿﻘﻪ ﻫﺎ ﻧیست.

شیشه مشجر موجب می شود نور وارد محیط بشود ولی در عین حال، داخل محیط دیده نشود. این نوع شیشه در طرح ها و رنگ های گوناگون تولید شده اند.

شیشه مشجر

شیشه لمینت مات

شیشه لمینت مات در ابعاد مختلف با طرح و رنگ و ضخامت مورد نیاز تولید می شود و برای فضاهای مختلف فروشگاهی، تجاری و مسکونی کاربرد دارد.

کاربرد شیشه لمینت مات به عنوان شیشه ضد سرقت در مکان های امنیتی است اما می توان در تمام بخش های ساختمان در نماها و پارتیشن های عمودی و افقی کف، سقف و سایر مکان ها این شیشه را می توان به کار برد.

در برخی مواقع به ایجاد یک حریم خصوصی در قسمت نمای ساختمان نیاز است، می توان با استفاده از شیشه لمینت مات  یا رنگی دید از بیرون را مانع شد.

شیشه لمینت مات

شیشه سکوریت مات

شیشه سکوریت مات یکی از انواع شیشه های سکوریت است و مزایای زیادی مانند ایمنی در برابر خرد شدن، ضخامت بالا، محکم بودن و تحمل فشار را دارد.

شیشه سکوریت مات با اندازه و ضخامت مشخص نسبت به شیشه معمولی مقاوم تربوده و به مراتب  عملکرد بهتری دارد. مثلا برای جلوگیری از نشت آتش از شیشه سکوریت مات استفاده می شود.

کاربرد شیشه سکوریت مات در نمای بیرونی ساختمان تعریف می شود و می تواند در انواع سبک های فریم لس و …زیبایی و جلوه ساختمان را افزایش می دهد.