درب شیشه ای حمام و سرویس بهداشتی
درب شیشه ای حمام و سرویس بهداشتی
2020-12-01
بلوک شیشه ای چیست؟
2021-02-04
درب شیشه ای حمام و سرویس بهداشتی
درب شیشه ای حمام و سرویس بهداشتی
2020-12-01
بلوک شیشه ای چیست؟
2021-02-04

نورگیر سقفی

نورگیر سقفی همان پنجره سقفی است که برای انتقال نور بیشتر به داخل ساختمان و رد و بدل شدن هوا مورد استفاده قرار می گیرد و انواع مختلفی مانند نورگیر حبابی و گنبدی و بازشو دارد.

استفاده از نورگیر مزیت هایی دارد و فضای پرنور و خاصی را ایجاد می کند در طول روز از نور خورشید به اندازه کافی برخوردار می شود.

از نورگیر می توان به  عنوان پوشش سقف حیاط خلوت و سقف پاسیو، سقف پارکینگ، سقف استخر و موارد مشابه استفاده کرد، از سوی دیگر طراحی نورگیر در خانه های قدیمی سبب می شود تا با تغییرات جزئی، خانه ای متفاوت و مدرن در اختیار داشته باشید.

نورگیر مدرن از جمله مواردی است که امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده و در ساخت ساختمان های مسکونی، اداری و… می توان از این شیوه معماری بهره برد.

نورگیر سقفی

نورگیر سقفی مدرن

نورگیر سقفی مدرن و اجرای آن همراه با آب بندی، از مواردی است که انجام آن نیازمند تجربه، دقت و رعایت اصول ایمنی و استانداردهای آب بندی است.

نورگیر سقفی مدرن در خانه با کاربری های مختلف با تابش زیاد نور در فضای اتاق و تهویه بیشتری را برای محیط فراهم می کند.

نورگیر فرصتی فوق العاده به ساکنین برای اضافه کردن عنصری جذاب به سقف کاذب و ترکیب نورپردازی طبیعی و مصنوعی می دهد.

استفاده از نورگیر مدرن در یک فضا با ارتفاع کم، باعث می شود سقف بلندتر و فضا را بزرگتر نشان بدهد و محیطی آرام و به دور از هر گونه سر و صدا را فراهم می کند.

نصب نورگیر متناسب با فضای مورد نظر نیاز به محاسبه مساحت دارد و براساس اینکه برای سقف پاسیو، استخر یا حیاط خلوت باشد، به مصالح و سازه‌ مخصوص نیاز داشته و رنگ و نوع لایه‌ ها، عایق و دو جداره بودن یا نبودن و هزینه نصب تعیین می شود.

نورگیر سقفی

نورگیر سقفی بازشو

نورگیر سقفی بازشو در هر فضایی که نصب شود شامل سیستم جک دار بازشو برای تهویه هوا  یا تردد روی سقف است.

نورگیر سقفی بازشو حبابی در اندزه و رنگ های مختلف با قابلیت نصب سیستم متحرک پیاده سازی و اجرا کرد.

قسمت متحرک هم  به صورت دستی که با میله ای به ارتفاع 1.5 متر  و هم به صورت موتور گیربکس دار کنترل از راه دور یا ریموت باشد.

نورگیر بازشو فضای محدود شفاف و شیشه ای است که نور و روشنایی طبیعی را تامین می کند و باعث دید داشتن به بیرون می شود، نصب آن براساس جنس، رنگ و اندازه و مکان مورد استفاده تعیین می شود.

نورگیر بازشو و متحرک این قابلیت را دارد که در مواقع نیاز باز شود و امکان تهویه هوا را به وجود بیاورد و هوای نامطبوع و رطوبت را از محیط خارج کند.

نورگیر سقفی

نورگیر سقفی حبابی

نورگیر سقفی حبابی از دو قسمت حباب از جنس ورق اکرولیک با لایه ضد UV و پایه از جنس فایبرگلاس با رزین پلی استر و سایر اتصالات تشکیل می شود که حباب با پیچ و مهره روی پایه نصب شده و سپس کامل آب بندی و ایزوگام می شود.

نورگير حبابی یا کوپل برای پوشش سقف حياط خلوت، استخر، پارکينگ اتومبيل و غيره کاربرد دارد و يکی از روش های نوين در ساخت و ساز محسوب می شود.

نورگير حبابی چندين برابر بیشتر از پنجره عمودی با اندازه يکسان نور روزانه را برای فضای مورد نظر تامين می کند و نور حاصل به شکل يکنواخت در فضا منتشر می شود.

با نصب نورگیر سقفی حبابی احتمال بازتاب نور کمتر به وجود می آید و حفاظت از حريم خصوصی بیشتر و بهتر انجام می شود.

استفاده بهینه از حیاط خلوت با استفاده از این نوع سقف مانع از نفوذ آب باران و گرد و غبار و حشرات می شود.