سقف شیشه ای و مزایای آن
2020-11-08
یراق آلات شیشه
معرفی یراق آلات شیشه ای
2020-11-10
سقف شیشه ای و مزایای آن
2020-11-08
یراق آلات شیشه
معرفی یراق آلات شیشه ای
2020-11-10

انواع شیشه هوشمند و کاربرد آن

کاربرد شیشه هوشمند در هتل

شیشه هوشمند

شیشه هوشمند نوعی شیشه است که با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا طوری ساخته شده که میزان جذب نور در آن را می توان تغییر داد.

این نوع شیشه دارای انواع گوناگونی مانند مات شونده و شیشه هوشمند LCو شیشه هوشمند کریستال مایع است. شیشه هوشمند به دو صورت برچسبی پشت شیشه و لمینیت بین دو شیشه تولید و عرضه می شود.

شیشه مات شونده توسط منظم و نامنظم شدن یون های موجود در میکروفیلم عمل می کند که شیشه در حالت روشن شفاف و در حالت خاموش مات می ‌شود.

این نوع شیشه دارای اجزای اصلی ازجمله شیشه، میکروفیلم هوشمند، اینورتر برق و ریموت کنترل هستند. میکروفیلم‌ ها به صورت رول ‌هایی دارای عرض و طول مختلف هستند.

شیشه-هوشمند

قیمت شیشه هوشمند

قیمت شیشه هوشمند به نوع عملکرد آن و جنس شیشه بستگی دارد، مثلا شیشه خود تمیز شونده که بیشتر برای نمای ساختمان کاربرد دارد با انواع الکتروکروماتیک متفاوت است.

قیمت این نوع شیشه با عرض های مختلف از 120سانتی نتر تا 180 سانتی متر در طول های متغیر تولید شده و متفاوت است.

عواملی مانند ابعاد شیشه در قیمت شیشه مات شونده تاثیرگذار است و قیمت مترمربع شیشه هوشمند براساس متریال به کار رفته و تجهیزات مورد نیاز محاسبه و تعیین می شود.

مواردی که در کنترل شیشه مهم است مانند دیمر، ریموت کنترل، قابلیت جفت شدن وسایل الکترونیکی مختلف با شیشه ها مانند گوشی‌، ساعت هوشمند و کامپیوتر که هر چه امکانات آن بیشتر باشد قیمت شیشه هوشمند گران تر خواهد بود.

قیمت شیشه هوشمند

شیشه هوشمند مات شونده

شیشه هوشمند مات شونده برای تغییر در میزان شفافیت نور به شکل مات یا نیمه مات کاربرد دارد، با این کار مانع از نور تُند خورشید در اوایل روز می شوید.

عملکرد شیشه مات شونده به این شکل است که وقتی منبع تغذیه روشن است، با فشردن یک دکمه مولکول‌ های کریستال مایع در کنار هم تراز شده و شیشه مات می ‌شود.

در شیشه مات شونده وقتی جریان الکتریکی قطع می ‌شود، مولکول ‌های کریستال مایع به طور تصادفی از یکدیگر دور شده، نور پراکنده شده و شیشه دوباره شفاف می ‌شود.

کاربرد این نوع شیشه ها برای هتل‌ها و ایجاد حریم خصوصی اتاق، شیشه حمام، پنجره‌های بیرونی، درب و پنجره مرکزی اتاق کنفرانس و چراغ‌ های سقفی، ورودی و پارتیشن ‌های رستوران‌ها و حریم خصوصی بالکن‌هاست.

شیشه مات شونده

شیشه هوشمند LC

شیشه LC و PDLC با فشردن یک لایه نازک از کریستال های مایع بین دو هادی الکتریکی شفاف ساخته می ‌شوند. عملکرد این نوع شیشه مانند شیشه الکتروکرومیک است.

شیشه PDLC قبل از اینکه جریان الکتریکی اجازه عبور از آن را داشته باشد شفاف است. تفاوت این است که شیشه PDLC سرعت تعویض شفافیت به مات بودن را تنها در چند ثانیه انجام می ‌دهد و خیلی سریع‌ تر از سایر فناوری‌ ها هستند.

از شیشه هوشمند LC در شیشه مات شونده برای ساختمان‌ های اداری و تجاری استفاده می‌ شود. کنترل حریم خصوصی به شکلی سریع، کارآمد و دقیق و بهداشتی بودن و نیاز به نگهداری کم و عمر و دوام طولانی از مزایای این نوع شیشه است.

شیشه هوشمند LC

شیشه هوشمند کریستال مایع

شیشه کریستال مایع نوع دیگری از شیشه های هوشمند محسوب می شود که با گذراندن جریان الکتریکی از فیلم کریستال مایع، باعث شفافی شیشه شده، با قطع جریان، کریستال ها باعث انتشار نور و مات شدن شیشه می شوند.

با استفاده از شیشه کریستال مایع در پنجره خانه، شیشه فروشگاه ها هنگام شب، حمام و سرویس بهداشتی سایر جاهایی که نیاز به خصوصی سازی دارند می توان استفاده کرد.

در تمام دنیا از شیشه کریستال مایع استفاده می شود و یکی از موارد استفاده از آن، موزه و یا مکان هایی که نور خورشید بیش از حد به اشیا می تابد و باعث آسیب رسیدن به آن ها می شود.