شیشه دوجداره
انواع شیشه دوجداره در ساختمان
2021-02-12
کابینت شیشه ای
مدل های کابینت شیشه ای مدرن
2021-03-09
شیشه دوجداره
انواع شیشه دوجداره در ساختمان
2021-02-12
کابینت شیشه ای
مدل های کابینت شیشه ای مدرن
2021-03-09

شیشه کریستال و کاربرد آن

شیشه کریستال

شیشه کریستال نوعی شیشه سیلیکاتی است که نوع با کیفیت و خوب آن معمولا 24 تا 32 درصد اکسید سرب دارد. اکسید پتاسیم و اکسید سدیم از دیگر مواد تشکیل دهنده این نوع شیشه است.

برای جواهرفروشی ها که اشیای گران بها در آنها نگهداری می شود، بهترین کار خرید این نوع شیشه سوپر کلیر با بیشترین میزان خلوص است.

این نوع شیشه با کیفیت ‌ها و نام‌ های مختلف در ایران وجود دارد، سه نوع شیشه کریستال بلژیک، شیشه کریستال چینی و شیشه کریستال ایرانی یا معمولی موجود است که با شفافیت متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد.

شیشه کریستال شفاف وقتی چند لایه از آن روی هم قرار می گیرد، لایه های شیشه به شفافی و درخشانی یک لایه شیشه هستند اما لایه های شیشه معمولی، از یک لایه شیشه کدرتر هستند و وضوحشان کم تر می شود.

این نوع شیشه دارای مغز شفاف تر و زیر نور آفتاب دارای مغز آبی هستند و متمایل به آبی به نظر می رسند.

شیشه کریستال

قیمت شیشه کریستال

قیمت شیشه کریستال ثابت نیست و عوامل  تاثیرگذار در قیمت آن ‌متعدد است، ازجمله یکی از این موارد ضخامت شیشه است که هرچقدر ضخیم ‌تر باشد دارای استحکام بیشتر و در نتیجه قیمت بالاتر است.

شیشه کریستال با ضخامت 10 میلی‌ متر بیشترین کاربرد را دارد، با توجه به قیمت شیشه کریستال 10 میل، قیمت سایر ضخامت ها نیز مشخص می‌ شود.

عامل مهم تأثیرگذار دیگر در قیمت شیشه کریستال درجه شفافیت آن است که سوپر کلیر بالاترین قیمت را نسبت به سایر انواع شیشه دارد.

عامل دیگر در محاسبه قیمت این نوع شیشه خام و سکوریت بودن شیشه است. اگر شیشه خام باشد با قیمت پایین ‌تر و اگر شیشه سکوریت باشد دارای مقاومت بیشتر و در نتیجه قیمتی بالاتر است.

برای خرید این نوع شیشه باید بدانید چه نوع شیشه ‌ای برای کار شما مناسب ‌تر است تا براساس نیاز و کاربری سفارش خرید بدهید.

شیشه کریستال

کاربرد شیشه کریستال

کاربرد شیشه کریستال به دلیل شفافیت و کیفیت بالا در جاهای مختلف متفاوت است؛ در انواع ویترین فروشگاه ‌ها، نمای برج‌ های ساختمانی، مراکز آنتیک فروشی، ساختمان‌ های اداری و تجاری، بانک ‌ها و موزه ها کاربرد دارد.

این نوع شیشه برای راهروی شیشه ‌ای، درب‌ های دود بند، بالکن و تراس‌ های شیشه ‌ای استخرها و اتاق ‌های ورزشی و پله و کف پاساژها کاربرد دارد.

کاربرد این نوع شیشه در لابی و آسانسورهای شیشه‌ ای، درب‌ های اتوماتیک، کشویی دستی و لولایی، نمای ساختمان ‌ها و پاساژهای بزرگ و همچنین برای ویترین ‌های تجاری و طلا فروشی ‌هاست.

مهم ترین کاربرد این محصول این است که از آن در طراحی دکوراسیون فضاهای داخلی ساختمان و فضاهای خاص استفاده می شود.

میزان و درجه خلوص این نوع شیشه بسیار زیاد است و از آنجایی که عناصری مانند آهن در ساختار این شیشه به حداقل میزان خود رسیده است، به همین دلیل ترد تر است.

 

شیشه کریستال

 

ویژگی شیشه کریستال

ویژگی شیشه کریستال این است که سرب دارد و همین سرب باعث می ‌شود که ضریب شکست نور بالا رود و درنتیجه باعث درخشش بیشتر می ‌شود.

این نوع شیشه نسبت به سایر شیشه ‌ها سختی کمتری دارد و به ‌آسانی تراش می‌ شود.

از ویژگی های مهم این نوع شیشه شفافیت بالا در نمایش رنگ‌ ها و حداکثر وضوح دیدن است.

بیشترین میزان انتقال نور و انرژی و همچنین تامین نور در فضای مورد استفاده سایر ویژگی های این شیشه است.

مزیت شیشه کریستال رنگ‌ های روشن مانند سفید است که بسیار شفاف بوده و همچنین امنیت بالا در هنگام شکست شیشه و نشکن بودن آن نیز ویژگی قابل توجهی محسوب می شود.

این نوع شیشه‌ سختی کمی دارد و امکان تراشکاری این شیشه وجود دارد. برای اجرای پارتیشن شیشه ای، نرده شیشه ای و پله شیشه ای بهتر است که از شیشه های لمینت کریستال استفاده شود.