نورگیر سقفی در خانه
2021-01-10
شیشه دوجداره
انواع شیشه دوجداره در ساختمان
2021-02-12
نورگیر سقفی در خانه
2021-01-10
شیشه دوجداره
انواع شیشه دوجداره در ساختمان
2021-02-12

بلوک شیشه ای دیوار

بلوک شیشه ای دیوار یا  آجر شیشه ای یک عنصر زیبا و جذاب در معماری محسوب می شود. این عنصر با تنوع در رنگ، ابعاد، بافت و فرم وجود دارد.

عبور نور از این نوع بلوک علاوه بر روشنایی تعدیل شده، جلوه و زیبایی خاصی به فضا می بخشد و نوعی عنصر تزیینی در ساختار معماری است.

این بلوک ها تو خالی بوده و در دیوار ها، پنجره های سقفی و نورپردازی ویلاها و نمای بیرونی خانه ها کاربرد دارد. بافت و رنگ بلوک های شیشه ای می تواند دارای شفافیت متفاوت باشد.

آجر شیشه ای دیوار تو خالی بوده، از ترکیب شیشه بازیافتی، شن، خاکستر سودا و سنگ آهک تولید می شود. این مواد حرارت دیده با هم ترکیب می شوند و سپس درون قالب هایی با الگوی متفاوت ریخته می شوند و هر قالب یک نیمه بلوک را شکل می دهد.

بلوک شیشه ای

بلوک شیشه ای رنگی

بلوک شیشه ای رنگی در رنگ های قرمز، نارنجی، قهوه ای، طلایی، زرد، آبی، بنفش و سایر رنگ ها با قیمت های متفاوت وجود دارد و براساس نیاز و سبک معماری ساختمان انتخاب می شود.

بلوک شیشه ای رنگی دارای طرح و انواع مختلف شفاف، مات، تزریقی و انواع دیگر با قیمت متفاوت به فروش می رسد.

آجر شیشه ای رنگی یکی از المان های اصلی معماری ساختمان به شمار می رود. از مهمترین ویژگی های آنها عایق بودن صوتی و حرارتی مناسب، تامین نور داخلی ساختمان متناسب با نور روز است.

تنوع در طرح و رنگ، قابل استفاده در پارتیشن، نمای بیرونی و داخلی ساختمان های تجاری و مسکونی و ایجاد فضای خصوصی امن ویژگی هایی است که این متریال ساختمانی را محبوب کرده است.

بلوک شیشه ای رنگی

بلوک شیشه ای طرح دار

استفاده از بلوک شیشه ای طرح دار برای جداسازی فضاهای داخلی با حفظ روشنايی كافی می تواند یکی از مزایای آن باشد. افزايش فضای مفيد داخلی  اهمیت دارد، چون ضخامت ديوار 8 سانتيمتر است.

این نوع بلوک در مقايسه با ديوارهای آجری سنتی سبک بوده، امكان به كارگبری طرح ها و رنگ های مختلف در يک يا چند ديوار براساس سليقه و نیاز وجود دارد.

سادگی و سرعت عمل بالا در نصب بلوک شيشه ای طرح دار، ارزان بودن قيمت تمام شده و همچنین نظافت و سادگی در ديوارهای شيشه ای مزایای قابل توجهی است.

نظافت آسان و تميزی ديوار شيشه ای و به كارگيری آجر شيشه ای طرح دار در تمام يا بخش هايی از نمای ساختمان برای سازندگان و دکوراتورها اهمیت دارد.

بلوک شیشه ای طرح دار

بلوک شیشه ای سقفی

بلوک شیشه ای سقفی به دلیل دوجداره بودن و محکم بودن و همچنین بازتاب نور طبیعی به داخل فضا کاربرد فراوان در فضاهای مختلف دارد.

آجر شیشه ای در سقف پاسیو، استخر و فضاهایی که در طبقات به خاطر نداشتن نور با مشکل مواجه هستند قابل اجراست.

برای داشتن دکوراسیون مدرن در حمام و سرویس های بهداشتی می توان از آجر شیشه ای سقفی استفاده کرد و فضایی پرنور و درخشان ایجاد کرد.

این نوع بلوک به عنوان عنصر معماری جایگزینی برای پنجره یا پارتیشن اتاق و بسیار پرطرفدار است، چون اجازه ورود نور از خارج یا اتاق مجاور را به فضای مورد نظر می دهد.

برای نصب آجر شیشه ای در سقف باید سازه ای محکم و مقاوم داشت، باید وزن بلوک شیشه ای و ملات بین آن دقیق محاسبه شود و آن را به وزن آهن و پروفیلی که برای نگهداری بلوک شیشه ای ها آهن کشی می شود اضافه کرد.

میزان بار تحمیلی مانند افرادی که روی سقف در حال حرکت هستند و بار یا اشیا و وسایلی که مکن است روی سقف قرار گرفته یا از روی آن عبور کنند باید محاسبه و پیش بینی شود.